Tuesday, February 16, 2010

27. jaanuar, kolmapäev, Trivandrum

Siin Somani juures saame vapustavalt maitsvaid Somani naise küpsetatud toitusid. Oleme täiel määral India köögist sisse võetud, kuigi sõrmedega söömine tundus vähemalt esinesel korral harjumatu. Mina olen selle siiski väga omaks võtnud ja tunnen kui mõnus ja vahetu kogemus see on!

Imestasin selle üle kui nägime televiisorist India saadet “India otsib superstaari”, kus kandidaadid eranditult laulsid India rahvalaule ja kandsid sarisid. Võibolla oli see muidugi ka mingi muu suunitlusega saade J

Selge on tänaseks ka see, et Soman on üks igavene rahaahne tüüp. Kodumajutuse hind on tänaseks kerkinud India hinnaklassides müstilistesse kõrgustesse. Soman lööb ette oma tohutult võltsi hambaid paljastava naeratuse ja nõkutab kavalalt pead. Tema peas lendavad ülehelikiirusel erinevad skeemid, kuidas meilt rohkem raha välja pigistada. Ta on pakkunud sõidutada meid Amma juurde, korraldada meile elevnadisõitu, paadimatka või mida iganes. Oleme sellisest asjast üpris häiritud ja soovime siit ära.

Tänase pärastlõuna veetsime linnas. Ma olin vaimustuses rikšasõidust, bazaarist ehk kohalikust turust ning inimeste, eriti kohalike naiste kaunitest värvilistest saridest. Õhtul õnnestus mul ka kirjutada oma kodustele kiri:

Tere armsad!

J6udsin t2na Trivandrumi ehk siis Tiruvanathapurami (6ppisin selle 2ra tiiru vana tapu ramm - nii naljakas nimi, et j2i kohe meelde), mis on India k6ige rikkama ja l6unapoolsema maakonna Kerala pealinn.

Siiaj6udmine oli paras katsumus. Piltidelt on n2ha esiteks milliseid ilusaid vaateid pakkus hommikul kella 8ne laevareis Helsingisse. P2ike t6usis ja t6esti kaunis oli. Meil on sellel reisil juba praeguseks olnud nii palju armsaid-toredaid inimesi, kes on appi tulnud. Yhel pildil on V ja tema t2ditytar, kes t66tab Helsingis koristusfirmas ja tuli oma autoga meile sadamsse vastu ja viis ait2h ja kallistuse eest meid lennujaama. Taksoga oleks see s6it meile 40-50 € maksma l2inud....

Helsingist juba hilines meie Helsingi-Istanbuli lennu saabumine nii pikalt, et hakkasime V’ga muretsema, kas j6uame Mumbais ymber istuda. Selgus, et Istambulis on erakorraline lumetorm, mis oli lennukite s6idugraafikud sassi ajanud. \Hilinesimegi Istanbuli peaaegu 2 tundi. Selgus, et Mumbai lend ei olnud veel v2lja l2inud.

Meie kolmas reisikaaslane M, kes pidi meiega Istanbulist koos Mumbaisse lendu j2tkama, oli paanikas ja helistas V’le mitu korda lennukist. Ta lootis v2ga, et j6uame sellele, kuid meile 6eldi infolauast, et check-in on suletud ning meid viiakse 5 t2rni hotelli. Saame Mumbaisse lennata alles j2rgmisel p2eval. Helistasin siis Eestisse meie reisikorraldajale ja naisele, kes meile reiskindlustuse vormistas. Meie rahustuseks saime teada, et kindlustus kannaks meile need kulud, kui ka peaksime Mumbaist uued India siselennu piletid ostma.

Siis korraldati meiel buss viiet2rnihotelli, tegin sellest ka yhe pildi.

Saime rikkaliku 6htus66gi, k2isime pesemas ja l2ksime magama. Kell 3 hakkas Mhelistama, kes ei olnud V’i smse k2tte saanud ning ei teadnud, kas ta peaks meid Mumbaisse ootama j22ma v6i j2tkama lendu Trivandrumi. M’il 6nnestus meie India siselend ka ilma t6rgeteta edasi lykata j2rgmisele p2evale. Ta lendas Trivandrumi, kus lennujaamas oli tal vastas seesama onu, kelle kodumajutusest ma praegu teile kirjutan :) Niisiis saime V’ga 66sel teada, et k6ige eest on hoolt kantud ning magasime rahulikult edasi. Esmasp2eval kell 3 korraldati meile buss hotellist Istanbuli lennujaama. Olukord Istanbuli kliimaga oli muutumas yha hullemaks / lumesadu tihenes ja ilm l2ks kylmemaks. tavaliselt paistab siin p2ike ja lund ei ole juba aastaid Tyrgi pealinnas n2htud.

Lennujaamas selgus, et lend lykkub taas edasi. alles kella 9 paiku startis lend, mille v2ljumisaeg oli 18.35.
Lend Istanbulist Mumbaisse kestab 7,5 tundi ja on tegelikult ysna kurnav. Kuid kuni me ei oska end oma soovitud reisisihtidesse teleporteerida, peame leppima lennureiside ebamugavusega :)

Mumbai lennujaamas l6i esimese asjana lennult maha astudes ninna see eriline India l6hn - niiske ja vyrtsikas. Lennujaamas kulges k6ik kenasti, kuigi meid kontrolliti vist 3-4 korda metallidetektoriga. Mumbais on sageli Pakistani terroristide 2hvardused ja nii tugevat turvakontrolli Euroopas kyll ei ole ma kunagi kogenud.

See lend, millega Trivandrumi s6itsime, oli v2ga luksuslik. Stjuardessid olid imekaunid ja viisakad, hoolitsesid meie eest h2sti. Serveeriti maitsvat vyrtsikat India toitu. Kohale j6udes oli M meil selle kodumajutuse peremehega vastas ja meid v6eti siin vastu v2rske kookosmahla joogiga. Perenaine pakkus endakypsetatud roogasid. Indias syyakse n2ppudega. Siinne toit on taimetoit ja v2ga erilisi maitseelamusi ja vyrtse t2is.

Pean nyyd hakkama otsi kokku t6mbama. Olen 6nnelikult reisisihtm2rki kohale j6udnud. Siiasaabudes l2ksid M ja V linnapeale ja pole senini tagasi. Mina j2in puhkama. Siin on nii palav, et kui kliimaseade v2lja luyliyada, 2rkasin tunni aja p2rast higiloigu seest.

Ajas oleme eesti ajast 3,5 tundi ees. Siin juba kella 6-7 paiku l2ks pimedaks. Istusin siis r6dul ja laulsin omaette regilaule. Siin on ikka k6ik t6eliselt teistmoodi ja v66rastav. aga ka p6nev.

Kallistan teid k6iki ja loodan et satun peagi taas internetti et oma seiklustest pajatada.