Tuesday, February 16, 2010

29. jaanuar reede, Varkala

Pesin just oma pea ära :) Esimest korda siin Indias reisi ajal. Harutasin oma spiraalpunupatsi lahti, käisin õhtul laineliste juustega ringi, mis olid niivõrd võidunud nagu Hollywoodi lakisoeng. Tulemuseks sain erinevaid komplimente , sh et näen välja ümar nagu ploomikuninganna (blum queen).

Aga tänasest päevast - ärkasime kella 9 paiku ja jõudsime kella 10ks sööma. Hommikust sõime hotelli kovikus, 3 fritrüüritud õhulist krõpsu, mida nad siin nimetavad rooti'ks ning kartuli-herne vürtsikas püree. Mina võtsin juurde ka värskeltpüreeritud ananassimehu. Seejärel läksid M ja V postkontorit otsima ja mina jäin internetti ning kirjutasin sõpradele pika kirja.

Tüdrukud läksid magama ja pagendasid mind siia duširuumi kirjutama. Täna tahtsin kiita selle RajaPark hotelli poisse, kes oskavad tõesti toredasti nalja visata välisturistidega, keda siin muidugi on meeletult.

Kui ma nüüd kiirelt päeva kokkuvõtte teen, sest siin potil läheb istumine ebamugavaks, siis õhtul hingas V rannas minu ja M toetusel, misjärel läksime oma tuttavasse rannarestorani värskeltpüütud ja –küpsetatud ookeanikala sööma (slapper). Koju jalutades imetlesime ühes müügiputkas kauneid Ganeša maalinguid ning oleme nüüd kella 1 paiku tagasi oma kodus. Homme on meie viimane päev siin Varkalas! Headööd!

KIRI KODUSTELE:
Tere armsad!

me oleme Varkalas! Kell on kohaliku aja j2rgi keskp2ev ning niiv6rd kuum on, et p2ikese k2es otse ei kannatagi olla. tulin siia interneti kambrisse, kus on eelajalooline arvuti, mis ei lase kahjuks mu ilusaid p2ikselisi pilte teile saata. kuid eks pyyan siis panna rohkem r6hku s6nalistele kirjeldustele.

Need p2evad siin Indias on olnud t6eliselt imelised. Ma leian end iga natukese aja p2rast kogu sydamest t2nulikuna tundmas ja vaatamas k6ike seda, millega olen siin ymbritsetud. V ja M, kes on mu reisikaaslased, on avara maailmatunnetusega vaimsed naised. Oleme p2evad ja 66d siin ninapidi koos ja meil on v2ga vahva.

Esimesed p2evad, mis veetsime Trivandrumis, Kerala pealinnas, kogesin ma esiteks muidugi teatavat nö aklimatisatsiooni šokki. siin on t6eliselt kuum ja niiske kliima ja v6tab siiski omajagu harjumist, et tulla sellest eesti miinus 30 kraadisest pakasest oma keha ja m6istusega siia palmide ja p2ikese alla kohale. Trivandrum ei ole ka suurem asi turisti atraktsioon, seal oli kyll paar templit, mida oli huvitav vaadata (V ja M said erilise elamuse Ganesha e elevandipeaga jumala templis) ning veetsime ypris palju aega m66da bazaari, ehk turgu kolades.

Mulle pakkusid esimesel p2eval erilist naudingut j2rgmised asjad:
1) rikshas6it (ingl keeles rikshaw)- see on uskumatu, mismoodi need pisikesed 3 ratta peal vuravad mootormasinad siin suurte autode vahel yhes liiklusvoos kulgevad. Liiklus on siin ju vastupidine meie omale, roolid asuvad masinatel vasakul pool jne. Mulle v2ga meeldis see Lonely Planeti (reisiraamat) lause - siin v6ivad kyll autod s6ita tyhjade kummidega ja ilma piduriteta, kuid PASUN v6i autosignaal peab olema igal autol. ja n6nda ongi, et see liiklus on siin erakordselt l2rmakas. igayks annab oma liiklusman66vritest teada sel moel, et tuututab valjult ja mitu korda. Ristmikke yletatakse ypris ylbelt. mina alguses sulgesin silmad, et mitte n2ha, sest selles v2ikses hapras rikšas s6ites on t6esti selline tunne, et saad kohe surma. aga kui olime juba mitu s6itu 2ra teinud, hakkasin harjuma ja lausa nautisin seda. see on midagi t6eliselt indiap2rast.

2) naised - india naised on lihtsalt imekaunid oma sarides. Teksapykstes olen n2inud 2 noort tydrukut. K6ik k2ivad siin ikkagi oma traditsioonilistes riietes ja need on v6rratult kaunid oma v2rvide ja mustrite paljususes. kui mul oleks hea fotokas, pildistaksin end siin pooleks. kuid isegi oma praeguse seebikarbiga, ei julge p2ris otseselt ja nahaalselt inimestele n2kku kl6psutada. ja lapsed on niii armsad! mehed k2ivad siin ringi mingites seelikulaadsetes riietusesemed, kuumaga t6stavad seelikusabad yles, aga meid n2hes hakkavad millegip2rast neid alati allalaskmiseks lahti harutama. m2rkan, et jah, alasti keha siin ei eksponeerita. sari alt on natuke naiste ihu n2ha, kuid k2ed, jalad ja dekoltee on alati kaetud.

3) pea n6kutamine. no see on mujaoks k6ige naljakam asi siin. hindud nimelt n6kutavad r22kides oma pead edasi-tagasi, mis n2eb mujaoks pisut totter v2lja. see pea n6kutamine v6ib t6esti t2hendada mida iganes.... enamasti on selle t2hendus v6ib-olla, aga see v6ib sama h2sti t2hendada ka jahi v6i eid.

4) r2pasus - jah, r22gitakse, et India on r2pane maa ja otse euroopa steriilsest puhtusest saabujatele see v6ib alguses t6esti šokeerivalt m6juda. esimesel p2eval Trivandrumis ma ei ehmunud k6ikjal vedeleva prygi peale, kuid eile kui me Trivandrumist meie majaperemees Somaniga siia Varkalasse s6itsime, siis ma olin jahmunud kyll nendest prygilaadungitest tee22res ja palmisaludes. K6ikjal vedelevad kilekotid ja plastprygi, mis ei k6dune ega m2dane ning mitte keegi ei korralda siin ka selle koristamist...

Trivandrumis oli meil aga suureks 6ppetunniks ja teatavaks koolirahaks meie kodumajutuse majaperemes Soman. Selle mehe silmades s2rasid rahat2hed ning iga tema liigutus ja s6na oli suunatud sellele et kallutada meid ostma ja tarbima. Soman on vist siinsete kodumajutuste keti yks liidreid ning talle oleks suurep2raselt sobinud, kui oleksime kohe heaga oma raha t2ies ulatuses temale ulatanud ning ta oleks k6ik need 3 n2dalat meie puhkuse eest hoolitsenud. Kui kuulis, et l2hme Amma juurde, tahtis ta meid kohemaid sinna s6idutada v6i pakkuda meile elevandis6itu v6i paatmaja s6itu v6i midaiganes. See oli nii tyytu ja energiat v6ttev, et alles Varkalas olles ma tajun, kui pingesse selle mehe juuresolek mind pidevalt ajas.

Eile hommikul kui olime India kohta hiiglasuure summa raha talle k2tte ladunud (3000 ruupiat n2kku 2 66maja eest, mis on kroonides u 700 krooni, kuid v6rdluseks ytlen, et 5 km taksos6iyu rikšaha maksab siin 25 ruupiat, mis on v2hem kui 5 eesti krooni) ning ta oli politsei jaoks meie passidest koopiad teinud, s6idutas ta meid oma punase masinaga Varkalasse. Oli n2ha, et mees oli t6elistes piinades, nagu puuk, kelle loom on oma naha kyljest hammastega v2lja kiskunud, kuid meie v6rratu myyginaine tegi viisakalt ja arusaadavalt tyybile selgeks, et tema teenused on siinkohal l6ppenud ning ta l2ks minema.

Ja nyyd me oleme siin paradiisis - meie hotelli nimi on RajaPark http://www.rajapark.com/
Eile veetsime p2rastl6una basseinis p2evitades. oleme heledad nagu idud ning pelgame 2ra p6leda. oleme muidugi ettevaatlikud ja kanname hoolikalt k6rge kaitsega p2evituskreemi ning kybarat pea kaitseks.

p2rastl6unal k6ndisime siia rannakaljule, kus myyakse maru vahvat tr2na turistidele. Meil on siin yks nali tekkinud - k6ige nahaalsemad tyybid siin on tummimyyjad. need on noored kutid, kellele on terve trobikond pisikesi ja suuremaid trumme kyljes ja nende p6hiline lause on - madam, wanna see my drums (proua, tahad minu trumme vaadata?) - see k6lab nii naljakalt, et igakord kui j2lle keegi meile seljatagant ligi hiilib ja selle saatusliku lause ytleb, oleme me kogu sydamest naerma pahvatanud. Trivandrumis k6ndis meil j2rel 2 tegelast - yks kes pakkus trumme ja teine kes pakkus plastmassist helikopterit. t6esti, need on need 2 asja, mida me siin hetkel k6ige enam vajame :)

Kuidas kirjeldada Varkala paradiislikust? mul on nii kahju, et ma neid pilte teile saata ei saa.... no siin on lihtsalt t2iuslik k6ik. palmid, rannakalju, millelt avaneb avar vaade sinisele ookeanile. pikk valge rannaliiva riba. ... aehh... ma olen nii vaimustunud ja t2nulik selle k6ige eest.

eile j6udsime umbes kella 4 paiku ypris n2ljastena M'i sisetunde v6rratul juhendamisel yhte kaunisse rannarestorani. Tellisime sealt omale imemaitsvad road ning v2rsket papaia mehu nautides, j2lgisime ookeaniranda ja p2ikest, mis loojus. Lihtsalt v6rratu! P2ike loojub meil siin u kella 6 paiku 6htul kohaliku aja j2rgi. Sedam66da kuidas p2ike loojus, syttisid rannarestoranis kyynlad ja valguskaunistused. K6ndisime rannale ning n2gime , et meie peade kohale oli t6usnud t2iskuu. Soojad ookeanilained limpsisid meie jalgu. Jumalik, taevalik olemine! Yht2kki tekkis m6te, et v6iksime rannaliival vabastavat hingamist teha. Oleme seda siin iga p2ev praktiseerinud ning t2nu sellele avardavale praktikale saavutanud t6elise avaruse ja armastuse tunde. Seekord mina hingasin ning M ja V toetasid. Vapustav elamus ookeanilainete myhinas valgel liival t2iskuu valguses. Erakordne elamus.

P2rast jooksime V'ga soojadesse v2gevatesse soolastesse ookeanilainetesse. Need on siin t6eliselt muljetavaldavad ja pisut ohtlikudki, kui ylemeelikuks muutuda.

Seejr2l ostsime omale veel pudelivett kaasa ning tulime 2ra oma majakesse, kus 66bime. Oli M'i kord hingata ning j2ime kesk66 paiku 6ndsalikult magama. 6nneks on tubades kliimaseadmed, vastasel juhul oleks siin t6eliselt kuum. silmad on nagunii meil hommikuti kergelt paistes sellest tohutust harjumatust palavusest.

Meie edasised plaanid on s6ita homme Kollamisse ning sealt v6tta paatmaja, millega liikuda m66da veekanaleid Amma ashramisse Amritapuri. Seej2rel ootab meid Kochi ja Ernakulam. Vahepeal sooviksime teha yhe elevandis6idu. Seej2rel peaksime liikuma Bangaloresse ja sealt edasi Sai Baba ashramisse Puttapharti.

Loodan, et saan vahepeal ka internetti, et meie paradiisiseiklustest teada anda.

Hetkel l2heb siin administratsioonis, kus internetis olen, suureks sebimiseks, saabus kari uusi turiste :)

Kallistan teid k6iki ja saadan p2ikesetuliseid India tervitusi!